26 september 2023

Voorstelling Willem junior

Dinsdag 26 september zijn alle tweedejaars leerlingen naar de voorstelling ‘ Willem junior’ gaan kijken in de ECI in Roermond. De leerlingen werden in een uur tijd meegenomen naar de tijd van de 80-jarige oorlog.

Twee nieuwsgierige jongens, Willem en Jan, reisden via een magische app terug in de tijd. De leerlingen leerden Willem van Oranje en koning Filip de tweede kennen en welke rol zij hebben gespeeld in de Nederlandse geschiedenis, oftewel het ontstaan van het Koninkrijk der Nederlanden. Het tempo van de voorstelling lag hoog, er werd gezongen en er was genoeg ruimte voor grapjes. De 80 jarige oorlog werd vergeleken met een voetbalwedstrijd en we waren live toeschouwer van de moord op Willem van Oranje door Balthasar Gerards.

Na afloop kregen de leerlingen allemaal het kaartje van de voorstelling mee. Dit ticket is belangrijk om te bewaren voor het vak CKV dat ze in de bovenbouw allemaal zullen volgen.

Voorstelling Willem junior