18 september 2023

OpROER 2023

Maandag 18 september hebben de 3T-leerlingen en de instroomklas 4T CKV een route door de stad gewandeld om kennis te maken met verschillende culturele instellingen in Roermond. Ze hebben korte voorstellingen gezien, een kunstenaar bezocht en workshops gedaan.

In het Royal theater hebben de leerlingen een voorstelling gezien waarin o.a. oud leerling Brohlin Coumans te zien was. Na afloop van de voorstelling voerden de leerlingen een gesprek met de hoofdrolspelers en vertelden ze wat ze van de voorstelling vonden en wat ze ervan geleerd hebben.

Vervolgens hebben de leerlingen workshops gevolgd bij de ECI en bij Camac-machi. Er werden ogen op stenen geverfd, gedanst, getrommeld en tegeltjes van klei versierd. Onder de stralende zon werd van de ene naar de andere plek gewandeld.

Om 16.00 uur eindigde de middag en fietsten de leerlingen met een gevulde rugzak aan ervaringen en kennis terug naar huis. Volgende week zijn 4 havo en 4 vwo aan de beurt. We kijken terug op een geslaagde middag.

IMG_2616.jpg  IMG_2602.jpg

OpROER 2023