26 februari 2024

Inzamelactie galakleding

Graag vragen wij uw aandacht voor een waardevol initiatief dat we binnen Stichting Onderwijs Midden-Limburg (SOML) vorm gaan geven: een inleveractie voor galakleding.

Misschien hangt er bij u thuis galakleding in de kast die niet meer wordt gedragen? We nodigen u van harte uit om deel te nemen aan deze inzamelingsactie. Vaak blijft galakleding na slechts één keer dragen ongebruikt in de kast liggen. Dat is zonde. Stelt u zich eens voor hoe prachtig het zou zijn als deze kleding een tweede leven krijgt en wordt gedragen door een andere examenkandidaat. Door de kleding een nieuw leven te geven, dragen we samen bij aan het bevorderen van duurzaam gebruik van kleding en voorkomen we dat galakleding wordt beschouwd als 'fast fashion'. De ingezamelde kleding zal een nieuw thuis vinden bij leerlingen van SOML-scholen die de kleding goed kunnen gebruiken en/of belang hechten aan duurzaamheid. Zo krijgt iedereen de kans om te stralen tijdens het eindexamengala.

Van 4 tot 15 maart kunt u of uw kind de kleding en/of accessoires inleveren op elke SOML-school. Onze baliemedewerkers zorgen ervoor dat de feestelijke kledingstukken op de juiste plek terechtkomen. Inleveren is ook mogelijk bij De Groene Transformator. U kunt hier terecht op woensdag, donderdag en vrijdag tussen 12:00 en 16:00 uur.

Adres: De Groene Transformator, Bredeweg 10, Roermond. Op terrein “Weerstand”, achter de poort aan de linkerzijde van de brede laan.

U kunt de volgende items inleveren:

• (Gala) jurken
  • Pakken, smokings en overhemden
  • Accessoires, zoals stropdassen en sieraden
  • (Nette) schoenen

Items die hier niet bij staan, maar die u zelf wel geschikt acht, zijn uiteraard ook van harte welkom. We zijn ook op zoek naar kledinghangers. Het zou fijn zijn als u de kleding inlevert aan een hanger en mocht u in het bezit zijn van extra hangers die u kunt missen, dan kunt u deze ook inleveren.

Indien er genoeg kleding wordt ingezameld, organiseren we voor de examenkandidaten van de SOML-scholen in samenwerking met De Groene Transformator een galakledingbeurs waar de examenkandidaten kosteloos kleding kunnen uitzoeken. Hierover zullen wij de examenkandidaten te zijner tijd aanvullende informatie sturen.

Met dit initiatief krijgt die galajurk op zolder een tweede leven en maakt u iemand anders heel erg blij. Alvast hartelijk dank voor uw medewerking en bijdrage!

Inzamelactie galakleding