Schoolparlement

Het schoolparlement (SP) is een groep van ongeveer tien leerlingen die onder begeleiding van een leraar iedere week bij elkaar komt. Tijdens deze bijeenkomsten wordt er overlegd over belangrijke zaken en activiteiten op school. Je mag ook deelnemen aan de medezeggenschapsraad (MR), waarin je samen met personeelsleden en ouders/verzorgers van leerlingen schoolzaken bespreekt en nieuwe ideeën kunt vormen. Ook buiten de MR overleggen de leden samen over schoolse zaken en wat er volgens hen beter kan.

Bij het SP heb je invloed op van alles en nog wat: je kan bijvoorbeeld helpen met het bedenken van activiteiten voor de Goede Doelendag, of een heerlijk gerecht verzinnen voor de Dag van de Leraar. Naast de schoolse activiteiten kun je ook worden uitgenodigd voor zaken zoals een cursus vergaderen of het bijwonen van een provinciale bijeenkomst met andere leerlingenraden. Heel leerzaam voor je rol binnen het SP, maar ook zeer goed te gebruiken bij je vervolgopleiding!

Ben je dus creatief in het bedenken van activiteiten, heb je organisatorisch talent, heb je een duidelijke mening en wil je die laten horen, dan is het SP wellicht iets voor jou! Neem bij interesse contact op via schoolparlement@roercollege.nl of spreek een van de leden aan. Zij vertellen je graag meer!

Technische Toneel Commissie (TTC)

De TTC is een jaarlijks wisselende groep leerlingen die zorg draagt voor de kwaliteit van licht en geluid, decor en andere faciliteiten bij buitenschoolse activiteiten. Denk aan de verschillende shows die we op school organiseren en waarbij leerlingen kunnen optreden. Voor meer informatie kun je een mailtje sturen naar dhr. J. Helgers via j.helgers@roercollege.nl

B-creative

Creativiteit staat centraal in deze uren. Creatief bezig zijn met elkaar, met muziek (DJ’en-produceren, zingen, rappen etc. etc), met social media, met artwork, met filmen, met optreden, met acteren. Leren van en met elkaar. Samenwerken met creatieve mensen uit de buurt. Leer de kneepjes van het vak en ga daadwerkelijk eens met meneer Minkenberg mee om een gig te draaien elders of bijv. op het gala.

We stellen in het begin van een cyclus een moeilijke hoofdvraag voor je op, wat lijkt als een enorme opgave. We gaan 1 keer per twee weken (2 lesuren) met elkaar zitten om te kijken hoe je dit doel gaat bereiken. Dit alles zou tevens kunnen dienen als bewijslast voor competentieonderwijs. Hoofdvragen kunnen in dienst van elkaar staan, zodat we echt gaan samenwerken en gebruik kunnen maken van elkaars creativiteit.

Wil je DJ’en en hiervoor heb je een promofilmpje nodig of een logo, dan werk je hiermee samen met iemand die dit wil leren en doen. Wil jij rappen, werk samen met degene die wil produceren en creëer samen platen. Voor de clip moeten we weer zijn bij degene die filmt.

Wil je meer weten? Meld je dan bij dhr. Minkenberg via k.minkenberg@roercollege.nl.

Gender & Sexuality Alliance (GSA)

Heyhallo! Ja, jij daar lezer! Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in de GSA. De GSA (Gender & Sexuality Alliance) is een club van scholieren op ROER College Schöndeln die als doel heeft de school voor iedereen een veilige en fijne plek te maken en te houden. We proberen zoveel mogelijk te informeren over wat er bij ons op school gebeurt en zetten ons in tegen pesten en ongelijkheid.

Daarnaast organiseert de GSA ieder jaar ‘Paarse vrijdag’, samen met allerlei andere activiteiten, om vrijheid en de mogelijkheid om jezelf te kunnen zijn te vieren. Jij bent jij en daar mag je trots op zijn! Wil je meer over ons weten, wil je ons helpen om anderen te helpen of heb je creatieve ideeën die onze school kunnen verbeteren? Vind ons op Instagram of stuur een mail naar gsa@roercollege.nl

Schoolband

De schoolband is een groep van vijf of zes leerlingen die iedere vrijdagmiddag de beschikking heeft over de faciliteiten van het muzieklokaal. Hier oefenen ze zelf gekozen nummers en schrijven ze liedjes die ze uitvoeren tijdens evenementen. De schoolband is bedoeld voor leerlingen die al langer een instrument bespelen (zoals gitaar, basgitaar, toetsen en drums) en die daarnaast ook in een band zouden willen (leren) spelen. Speel je een instrument of heb je altijd al in een band willen spelen? Neem dan contact op met dhr. J. Helgers via j.helgers@roercollege.nl. Je mag ook gewoon eens langskomen op vrijdagmiddag in het muzieklokaal om te kijken of het wat voor jou is.

Fotoclub

Is fotograferen je passie? Wil je leren hoe je fotografische technieken het best toepast? Wil je je talent beter benutten, maar je weet niet goed hoe? Kom dan bij de Fotoclub! Samen zorgen we ervoor dat alle activiteiten en gebeurtenissen binnen en buiten school mooi op de gevoelige plaat worden vastgelegd. Als je vragen of interesse hebt, meld je dan bij dhr. C. Mennen via c.mennen@roercollege.nl of bij dhr. W. Jacobs via w.jacobs@roercollege.nl

Voetbalclub

Wil je graag je voetbaltechnieken tonen en verbeteren? Jaarlijks doen enkele schoolvoetbalteams mee aan het SOML toernooi. Voor vragen of interesse kun je terecht bij dhr. P. Salden via p.salden@roercollege.nl.